شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسنعلی سلطانی
نام پدر: عباسشهید حسنعلی سلطانی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: کفاش
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/8/13
محل شهادت: مریوان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در دامان پاک خانواده ای مذهبی، در شهر رهنان پا به عرصه ی وجود گذاشت. آمده بود تا از گهواره ی کودکانه ی خود سرباز ابرمردی باشد که در سال 1357 طومار ننگ ذلت ستمشاهی را در هم پیچید. شهید حسنعلی سلطانی پس از طی دوران رشد تربیتی و تحصیلی خویش، از ابتدای شروع نهضت امام خمینی، ندای ایشان را لبیک گفت و در طول انقلاب پیوسته در صف مقدم تظاهرات و مبارزات بود. در جریان انحراف لیبرال ها تا جایی که قدرت داشت مبارزه می کرد. با شروع جنگ تحمیلی به مناطق جنگی شتافت و برای اولین بار در عملیات رمضان در منطقه ی شلمچه مجروح گردید و برای بار دوم در عملیات محرم به علمدار کربلا اقتدا کرد و از ناحیه ی دست جانباز شد و سرانجام در عملیات والفجر 4 در ارتفاعات غرب کشور عاشقانه سر به سجاده ی شهادت سایید و در صفا و مروه ی دوست احرام خونین بر تن کرد.


جلوه هایی از شهید:
عمر پر برکت و کوتاهش سراسر مجاهدت بود و تلاش، با پاکی زندگی را شروع کرد و با پاکی زندگی را گذراند و با پاکی سر بر دار عشق داد. ایشان فردی شجاع بود، شجاعتی که حضرت علی (ع) به آن اشاره می فرماید. فردی بود متقی و در عین حال بر قوی ساختن خود در راه هدف تلاش می کرد و در رشته ی ورزشی فوتبال نیز فعالیت می کرد.


پیام شهید:
ای جوانان، نکند که در رختخواب ذلت بمیریم که امام حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. ای برادران عزیز، استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان ها برای تسکین دردهاست. همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید تا دشمن میان شما تفرقه نیندازد و شما را از روحانیت متعهد جدا نکند که اگر چنین کرد روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرت هاست. به مسئولان محترم جمهوری اسلامی سفارش می کنم که از مردم جدا نشوند و زیر نظر ولایت فقیه قاطعانه و انقلابی عمل کنند.


گلبرگ های خاطره:
نقل از برادر شهید: روزی که برادرم از مرخصی آمده بود، در جمع خانواده پدرم از او پرسید که برای چه اینقدر به جبهه های جنگ می روی؟ ایشان ابتدا سکوت نمود، سکوتی پر معنی، پس از اندکی جواب داد: ابتدا ادای تکلیف به فرمان امام و دیگر اینکه اگر زنده ماندم و تشکیل زندگی دادم و دارای فرزند شدم و اگر معلم فرزندم به او گفت انشایی بنویس که موضوع آن خاطره و حماسه های پدرت در جنگ باشد، آن وقت فرزندم شرمنده من نباشد.


تصاویر شهید:

شهید حسنعلی سلطانی

شهید حسنعلی سلطانی

شهید حسنعلی سلطانی

شهید حسنعلی سلطانی

شهید حسنعلی سلطانی

شهید حسنعلی سلطانی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی