شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علی رفیعی
نام پدر: کریمشهید علی رفیعی
تاریخ تولد: 1340
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: سپاه
تاریخ شهادت: 61/1/4
محل شهادت: دشت عباس
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید علی رفیعی در سال 1340 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی را در رهنان و نحصیلات راهنمایی و متوسطه را در اصفهان گذراند. در کارهای کشاورزی به پدر خود کمک می کرد.
سرانجام در تاریخ سوم فروردین ماه سال هزار و سیصد و شصت و یک در عملیات پیروزمندانه ی فتح المبین در منطقه ی دشت عباس به افتخار شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
در فعالیت های اجتماعی سهم بسزایی داشت، در جلسات مذهبی جهت خود سازی و فراگیری احکام اسلام و همچنین در جلسات بسیج شرکت داشت. در گفتار و کردارش خدایی بود. شهید علی رفیعی احترام بسیار زیادی به مادر و بزرگترها می گذاشت و تا در خانه بود در امور خانه، مادر و خواهر خود را یاری می کرد و مرتب نماز شب می خواند.


پیام شهید:
پیام من این است که از امام خمینی که همان ولایت فقیه است پیروی کنید که پیروی از امام زمان (عج) است. و در این آخرین لحظه که داریم آماده ی نبرد می شویم من به سهم خود از شما می خواهم که امام را فراموش نکنید، دعا به امام، دعا به تمام مستضعفان جهان است.
پدر و مادر، مرا حلال کنید که نتوانستم برای شما فرزند خوبی باشم و شهادت مرا برای خود یک افتخار بدانید. همان گونه که امام می فرمایند: " شهادت یک سعادت است ". خدایا مرا از سپاه خویش قرار ده که سپاهیان تو پیروزند و مرا از دوستان خود قرار ده که دوستان تو را ترس و اندوهی نیست.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ی برادر بزرگتر شهید: ایشان قبل از پیروزی انقلاب جلساتی که در سطح شهر اصفهان برگزار می شد را پیگیری می کرد و بچه های محل را به آن جلسات می برد. شب تاسوعا بود. همیشه در محل، مراسم عزاداری برپا می شد. برادرم (شهید علی رفیعی) گفت امشب در دبیرستان حافظ مراسم برگزار می شود. به اتفاق ایشان و تعدادی از افراد محل، به سالن دبیرستان که محل برگزاری مراسم بود رفتیم. مراسم را آقای پرورش و مداحان برگزار نمودند. مراسم بسیار روحانی بود و جو حاکم بر آن جلسه را هرگز فراموش نمی کنم.
ایشان در تشکیلات مذهبی و انجمن های اسلامی مدارس به صورت عضو فعال همیشه پیشقدم بود. بعد از پیروزی انقلاب به دستور مسئولان و امام خمینی روزهای خاصی اعلام می شد، مثلاَ روز پاکسازی و غیره. علی از افرادی بود که همیشه مسئول گروهی از افراد، جهت اجرای فرمان امام و یا مسئولان می شد.


تصاویر شهید:

شهید علی رفیعی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی