شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی محمدشریفی
نام پدر: کریمشهید مرتضی محمدشریفی
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: جوشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/11
محل شهادت: جزیره مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید مرتضی محمدشریفی در تاریخ 1346 در شهر رهنان به دنیا آمد و در همانجا کودکی و نوجوانی خود را سپری نمود. تا کلاس پنجم ابتدایی مشغول تحصیل شد و بعد از آن به کار جوشکاری روی آورد تا بتواند کمک خرج خانواده باشد. روحیه ی بسیجی ایشان باعث می شد تا با گروه های ضد انقلاب مقابله کند و بالاخره با ثبت نام در بسیج و عزیمت به جبهه و جنگ در مناطق کردستان و جزیره ی مجنون و نبردهای بسیار، در تاریخ 62/12/11 به دست نیروهای عراقی اسیر و در اثر شکنجه ی بسیار به درجه ی والای شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
متانت و آرامش و حجب و حیا از خصوصیات وی بود. با والدین با گذشت و عطوفت برخورد می کرد. دوستان را با صحبت، شرمنده ی خویش می کرد. به مجالس روضه و سخنرانی اهل علم و دین علاقه ی خاصی داشت. شهید اوقات فراغت خود را در مغازه ی جوشکاری به سر می برد و کار می کرد و همچنین در مساجد هم فعالیت می کرد.


پیام شهید:
ای عاشقان خدا، فرصت را غنیمت بشمارید و به دیدار معشوق بشتابید. ملت بزرگ و انقلابی ما باید پرستش خالق را بهترین متاع دنیا و آخرت برای خود قرار داده و صبر را شعار بزرگ خود سازند. گرفتاری ها و سختی های این انقلاب را به دوش بکشند و تقوا و پرهیزکاری را توشه ای برای آخرت خود قرار دهند. از امام خمینی که مظهر اسلام محمدی (ص) است پیروی کنند که تنها راه رسیدن به سعادت است.


گلبرگ های خاطره:
به نقل از خانواده شهید: در آخرین اعزام گفت که دیگر کاری ندارم، آن طوری که دوست داشتم شد. او در جزیره ی مجنون به شهادت رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی